torstai 2. syyskuuta 2010

Magneettikuvaus

Mulla oli teholla ollessa pari kouristuskohtausta, jotka ilmeisesti aiheutti aivoissa ollut sieni. Syön tällä hetkellä sienilääkettä sekä kouristuskohtaustenestolääkettä.

Maanantaina mulle tehtiin keuhkojen CT-kuvaus. Keuhkot oli ihan puhtaat, mutta maksassa näkyi muutoksia. Niinpä lääkärit alkoi epäilemään, että aivojen sieni on tehnyt pesäkkeitä maksaan. Niinpä sitten tiistaina määrättiin otettavaksi maksan magneettikuvaus.

Tänään pääsin magneettikuvaan. Onneksi en kärsi ahtaanpaikankammosta, sillä kuvausputkessa ei ole kovin mukavaa.

Tulokset kuvista tulivat illalla. Maksa on täysin puhdas. Samassa kuvassa näkyivät myös keuhkot ja varmistui vielä, että nekin ovat täysin puhtaat. Hyvä niin.

En vain tykkää siitä, että lääkärit näkevät kuvissa mitä sattuvat. Vuonna 2006 lastenlääkäri näki sydänultrassa mulla sydämessä reiän. Mulle aloitettiin tiputtaa hirveä määrä antibioottia. Parin päivän päästä aikuisten puolen sydänlääkäri teki ultran uudestaan ja sanoi ettei mun sydämessä mitään reikää ole. Antibiootit lopetettiin, mutta sain niistä kiusakseni antibioottiripulin, joka on kiusannut mua nyt monta vuotta.

Saa nyt siis nähdä, mitä ne lääkärit mussa seuraavaksi näkee... :P

1 kommentti:

  1. Mulla kuvattiin viime talvena sydän ja mulla taas on ahtaanpaikankammo! No nyt ei enää kovin helpolla mulle magneettikuvausta tehdä koska on tahdistin.
    Mulla oli ensin eri diagnoosi ja sanottiin et se ei muutu ja näin se on, mut niin vaan muuttu. ja nimenomaan sen magneettikuvauksen perusteella. Inhottava et ei voi lääkäreihinkään luottaa sillai.

    VastaaPoista