sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Kaksi vuotta

Eilen tuli sitten tasan kaksi vuotta täyteen siirrosta. Perjantaina olin aika itkuinen ja pelkäsinkin, että kuinka vahvoja tunnereaktioita vuosipäivä aiheuttaa. Viime vuonna nimittäin meni koko päivä miettiessä siirtoa ja sairautta.

Eilinen meni kuitenkin oikein leppoisasti eikä siirto käynyt mielessä kuin muutaman kerran. Suurin syy tähän taisi olla se, että oli koko ajan jotakin puuhaa. Siskon kanssa mentiin illalla juhlimaan baariin. Siellä kävi muutaman kerran mielessä, että kunpa voisin mennä ajassa taaksepäin ja sanoa sille pienelle ja heikolle tytölle, joka sairaalasängyssä makasi 3 kuukautta, että kahden vuoden päästä sä tulet bilettään baarissa ilman huolenhäivää. Se tieto ois varmasti auttanu silloin jaksamaan.

Kun eilinen meni niin huolettomasti ja paljon en ajatuksia jaksannut kahden vuoden takaisille tapahtumille uhrata, tuli jossain vaiheessa olo, että saanko olla nyt näin iloinen. Mutta eihän se niin mene, että mun pitäis itku silmässä muistella, kuinka kaksi vuotta sitten olin juuri leikkauksessa tai makasin tajuttomana teholla. Varsinkaan, kun siirto on kuitenkin tuonut pelkkää hyvää mun elämään. Että ilollahan sitä pitää muistella. :)

Torstaina sairaalassa mietin, että loppujen lopuksi mä olen ihan onnellinen, että oon saanu käydä tän kaiken läpi. Oon saanu tutustua hienoihin ihmisiin siirron takia ja näen elämässäni paljon sellaisia asioita, mitä terveet ihmiset ei koskaan tuu näkemään tai käsittämään millään tavalla.

Mä jatkan elämääni nyt kolmen viikon työputkella ihan normaali-ihmisen tapaan. Ja seuraava baarireissukin on sovittu elokuulle, oli nimittäin niin kivaa. :D

2 kommenttia:

  1. Itsellä siirrettiin maksa samana vuonna kuin sulla, tänä vuonna on myös elämä helpottunut. Käväsin kirralla isossa huoneessa samaan aikaan sun kanssa, ei juteltu. Väistämättä siellä kuuli toisten juttuja, muistan kun itsekin puhuit minusta äidillesi jotain. En ole niin nuori kuin sinä, mutta sairastuin akuutisti tuntemattomasta syystä enkä halunnut samaistua keneenkään sairastuneeseen ja siten en halunnut itselleni "sairaan" ihmisen statusta. Löysin tämän blogin sattumalta ja luin mielenkiinnolla sairastamiskuvioitasi. Toivottavasti saat elää nyt nuoren ihmisen elämää miettimättä sairastamista jatkuvasti. Kaikkea hyvää sinulle.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista ja kaikkea hyvää myös sinulle. :)

    VastaaPoista