tiistai 10. toukokuuta 2011

Aurinko

Mä olen vähän hukassa tän auringon kanssa, joka on nyt ruvennu mukavasti taivaalta porottamaan. Muistan kuinka ennen siirtoa mulle sanottiin, että auringon kanssa pitää olla varovainen. En sitä ottanu sillon kovin vakavasti. Siirron jälkeen sitten sain ohjeita ja taas sanottiin, että aurinkoa pitäis välttää, koska hyljinnänestolääkkeet lisää melanoomariskiä.

Tuntuu, että multa on viety yks suurimmista iloista elämästä, kun en enää saakaan huoletta maata rannalla ruskettamassa itteäni. :( Oon ymmärtäny, että vaikka laittaisin isoimmalla suojakertoimella varustettua aurinkorasvaa, niin silti en mielellään saa aurinkoa ottaa.

Niinpä mulle sitten tulee joka kerta tosi huono omatunto, kun meen ulos, vaikka aurinkorasvaa joka paikkaan lätkinkin. Huonoa omatuntoa lisää se, että vanhemmat kieltää melkein kokonaan ulos menon. Mutta en kai mä nyt kesällä vaan sisällä voi olla?! Musta alkaa tuntua, että tästä lähtien alan vihaan koko kesää, kun en siitä kunnolla voi edes nauttia. :/

2 kommenttia:

  1. Moi! Itse myös syön hyljintälääkkeitä, mutta itseasiassa muistelisin että mulle lääkäri on sanonut että hyljintälääkkeiden ei pitäisi lisätä melanoomaa vaan ns. kevyempää ihosyöpätyyppiä eli noita tyvisolusyöpäa tai okasolusyöpää. Mutta tietty kannattaa uskoa lääkäriä eikä mua :) Ja aina kannattaa olla varovainen ton auringon kanssa kun riski on suurempi. Mikä ei tietty tarkoita että ulos ei vois mennä aurinkoisena päivänä, kunhan vaan välttää suoraa auringon paistetta, suojaa itsensä hyvin vaatteilla tai muuten ja auringonottoa kannattaa välttää. Mutta pelkkää auringonottoa kyllä kannattais välttää ihan tervenkin, sillä ihosyövät on lisääntynyt ihan muutenkin eikä musta oo kauhean järkevää kenenkään grillata itseään. Kyllä kauniilla kelillä voi nauttia muutenkin!
    Mukavia aurinkoisia päiviä ja kesää sulle!

    VastaaPoista